SIRA NO |
Hizmetin Adı ve Başvuru Yerleri |
Hizmetin Adı ve Başvuru Yerleri Başvuruda İstenilen Belgeler
|
Tamamlanma Süresi (En Geç) |
1 |
İhale İşlemleri |
|
Mevzuata göre 1-4 Ay |
2 |
Geçici kabul ve kesin kabul yapılması işlemi
|
1. Başvuru dilekçesi |
15 GÜN |
3 |
Kesin teminat iadesi işlemi
|
|
1-2 GÜN |
4 |
İş deneyim belgesi talebi
|
1. Başvuru dilekçesi |
1-2 Gün |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | : Kutlu SEZEN | İsim | : Mehmet Zeki ECER |
Unvan | : Fen İşleri Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 | Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 |
Telefon | : (0324) 327 99 77 | Telefon | : (0324) 327 99 77 |
Faks | : (0324) 327 70 32 | Faks | : (0324) 327 70 32 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
Bilgi Verme |
1. Dilekçe, 2. Kimlik Bilgisi, 3. Adres, 4. Resmi Yazılar. |
15 iş günü içerisinde |
2 |
Eğitim Yardımı Kırtasiye |
1. Öğrenci Belgesi (Okuldan) 2. 0kul idaresinden ihtiyaç sahibi (Fakirlik Belgesi) öğrenci listesi |
10 iş günü içerisinde |
3 |
Eğitim Desteği (Üniversite) |
1. ÖSYM Kazandı Belgesi 2. Öğrenci Kayıt Belgesi (Okuldan) 3. Ailenin Belediyemiz sınırları içinde yaşadığını gösteren, Vukuatlı Nüfus Kayıt Belgesi. |
Meclis Kararına Göre |
4 |
AŞEVİ - Gıda Yardımı |
1. Dilekçe, 2. Ev adresinde yapılan inceleme ve tespit raporu. (Fakirlik Belgesi) |
3 iş gün içerisinde |
5 |
Gıda Kolisi Yardımı |
1. Dilekçe, 2. İkametgâh Belgesi, 3. Ev adresinde yapılan İnceleme ve Tespit Raporu. (Fakirlik Belgesi) |
10 iş gün içerisinde |
6 |
Engellilere Yapılan Yardımlar |
1. Müracaat Dilekçesi 2. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 3. Engelli Raporunun Fotokopisi |
7 iş günü içerisinde |
7 |
Amatör Spor Kulüplerine Malzeme Yardımı |
1. Dilekçe, 2. Mersin Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu ve ya Dernekler Müdürlüğünden Belge, 3. Öğrencilere Yardımda; Mersin Milli Eğitim Müdürlüğünce verilmiş Öğrenci Belgesi |
10 iş günü içerisinde |
8 |
Spor Merkezlerinin Kullanım Hizmetleri |
1. Kişi sayısı ve kullanım saati belirlenir. 2. Kullanım ücreti alınır, karşılığında makbuz kesilir. |
1 iş günü İçerisinde |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | :Mahmut ALAN | İsim | : Murat SAKUÇOĞLU |
Unvan | :Sosyal Destek Hiz. Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 | Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) |
Telefon | : (0324) 327 99 77 | Telefon | :0324 327 33 00 |
Faks | : (0324) 327 70 32 | Faks | :0324 327 63 77 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRECİ (EN GEÇ) |
1 |
Kesin Teminat İade İşlemi |
Tahsilat Makbuzu |
7 gün |
2 |
Şikayet Dilekçeleri |
Başvuru Dilekçesi-İlgilinin İletişim Bilgileri |
5 Gün |
3 |
İnternet Üzerinden eposta İle Yapılan Şikayetler |
T.C Kimlik No-Tapu Belgesi |
5 Gün |
4 |
Emlak Beyan Kabulü Ve Tahsili |
T.C. Kimlik No-Vergi No-Tapu- Kira Kontratı |
30 Dk. |
5 |
ÇTV Beyan Kabulü Ve Tahsili |
T.C Kimlik No-Vergi No-Tapu- Kira Kontratı |
30 Dk. |
6 |
İlan Reklam Beyan Kabulü ve Tahsili |
Tabela Ölçüsü-Vergi No- Tapu-Kira Kontratı |
30 Dk. |
7 |
Diğer Belediye Gelirlerine Ait Tahsilatlar |
Otopark Bedeli-ÇTV Tahakkuk |
30 Dk. |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | |||
İsim | :Osman TOPCU | İsim | : Murat SAKUÇOĞLU |
Unvan | :Mali Hizmetler Müdür V. | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) | Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) |
Telefon | :0324 327 33 00 | Telefon | :0324 327 33 00 |
Faks | :0324 327 63 77 | Faks | :0324 327 63 77 |
e-posta | : malihizmetler@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA
NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
Tapu Kadastro Müdürlüğünün sorduğu müstakil parseller için hisseli satış yazısı. |
1. Tapu ve Kadastro Müdürlüğünden gelen yazı. |
2 Gün |
2 |
İfraz
|
1. Harita Mühendisi tarafından hazırlanan ifraz dosyası |
21 Gün |
3 |
Tevhit |
1. Harita Mühendisi tarafından hazırlanan tevhit dosyası |
21 Gün |
4 |
Cins Değişikliği
|
1. Serbest Harita Mühendisleri ve LİHKAB tarafından hazırlanan cins değişikliği dosyası |
10 Gün |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | |||
İsim | : Hasan MÜBAREK | İsim | : Berna Ayfer DİNÇ |
Unvan | : Emlak ve İstimlak Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) | Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) |
Telefon | :0324 327 33 00 | Telefon | :0324 327 33 00 |
Faks | :0324 327 63 77 | Faks | :0324 327 63 77 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
Sıra No |
Hizmetin Adı |
Başvuruda İstenen Belgeler |
Hizmetin Tamamlanma Süresi (en geç) |
1 |
Türk Çiftlerin Nikâhlarının Kıyılması |
-Evlenme Ehliyet Belgesi -Nüfus cüzdanlarının aslı ve fotokopisi -4’er adet vesikalık fotoğraf -Aile hekiminden alınmış resimli, onaylı sağlık raporu -65 yaş ve üzeri heyet raporu |
15 dakika |
2 |
Yabancı Uyruklu Kişilerin Nikâhlarının Kıyılması |
-Doğum Belgesi (Apostilli veya Çok dilli) -Bekârlık Belgesi (Apostilli veya Çok dilli) -Pasaport Tercümesi (Noter Onaylı) -4’er adet vesikalık fotoğraf -Aile hekiminden alınmış resimli, onaylı sağlık raporu -65 yaş ve üzeri heyet raporu
|
20 dakika |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | |||
İsim | : Minel KESKİN | İsim | |
Unvan | : Evlendirme Memuru | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) | Adres | |
Telefon | : 0324 327 33 00/1115-1118 | ||
Faks | :0324 327 63 77 | Faks | |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
|
|
|
|
1 |
İşyeri Adres |
1- Hazır matbu dilekçenin doldurulması, |
|
2 |
İnşaat Ruhsat Adres Tespiti-Numaratajı |
1-İmar durum belgesi |
|
3 |
İskan Adres |
1-Hazır matbu dilekçenin doldurulması, |
|
4 |
Nüfus Müdürlüğüne |
1-Hazır matbu dilekçenin doldurulması, |
|
5 |
Konut Ve İşyerlerin Elektrik-Su-Doğalgaz-İnternet-Dask-Telefon Aboneliklerinde Ve İşyeri Ruhsat-Esnaf Sicil-Vergi Dairelerine Kayıt Yaptırabilmesi İçin Numarataj Belgesi |
1-Hazır matbu dilekçenin doldurulması, 4-Şirket ise, şirket kaşesi ve vergi numarası |
|
6 |
Tapu Müdürlüğüne Verilmek Üzere Aile Konut Şerhi İçin Numarataj Belgesi |
1-Hazır matbu dilekçenin doldurulması,
|
|
7 |
İmar Durumu Verilmesi |
1. Başvuru dilekçesi, 2. Tapu dilekçesi, 3.Kimlik fotokopisi, 4.Bina işli aplikasyon krokisi, 5. Plankote, 6. Mevcut binalar için Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (T.B.D.Y.) 2018 göre Performans Değerlendirilmesi (Analizi) yapılması gerekmektedir. 7.İmar durumu harcı yatırdı makbuzu.
|
7 Gün
|
8 |
Avan Proje Başvuruları |
|
15 gün |
9 |
Tadilat Ruhsatı Başvuruları |
|
7-15 gün |
10 |
Kat İrtifakı Onayı |
1.Başvuru Dilekçesi, 2.Mimari projeler (mimari kontrol şubesi) 3.Yapı ruhsatı örneği 4.Kat İrtifak projesinin dijitali |
1-5 gün |
11 |
Yapı ruhsatı başvurusu |
|
15 gün |
12 |
Plan Tadilatı Teklifi |
1. Dilekçe (Parsel maliklerinin ve varsa intifa hakkı |
30 Gün |
13 |
Şikâyet Dilekçeleri |
1.Dilekçe |
10 Gün |
14 |
İşyeri Teslim Tutanakları |
1.Dilekçe 2.Yer teslim Tutanağı 3.YİBF 4.Denetçi İmza Sirküleri 5.Sözleşme 6.Hizmet Bedeli Dekontu 7.Ruhsat 8.Arsa Tapusu Güncel 9.İmar Durumu, Yerel Koordinatlı Vaziyet Planı, Lihkabcı Aplikasyon Krokisi 10.Arsanın Kotlu Krokisi 11.Haritacı Sözleşmesi ve Damga Vergisi 12.Projede Alınmış Bahçe Duvarı Detayı 13.Konteynır Resmi 14.Yol Katılım Harç Makbuzu(14.50 Üstü Yollarda) 15.Toprak Hafriyat Ücreti Makbuzu 16.Kırmızı Kot İlgili Belediyeden |
2 Gün |
15 |
Yapı Denetim Şirketlerinin Hakkettiği Hakkedişler |
Hizmet bedeli taksitlerinin ödenmesi aşamasında idaremizce istenen evraklar aşağıda açıklanmıştır. 1 Nolu %10' luk hakediş: Ruhsat alınması aşamasında ödenecek olan proje inceleme bedeli ekinde istenecek evraklar;
2 Nolu %20' lik hakediş: Kazı ve temel üst kotuna kadar olan kısmın inceleme bedeli ekinde istenecek evraklar;
3 Nolu %60' lık hakediş: Taşıyıcı sistem bölümünün inceleme bedeli ekinde istenecek evraklar;
12.Malzeme kontrol formu (kullanılan malzeme standartlara uygun değilse şantiyede yapı malzemeleri denetimi tutanağı).
4 Nolu %80' lik hakediş: Çatı örtüsü, dolgu duvarları, kapı ve pencere kasaları, tesisat alt yapısı dahil yapının sıvaya kadar hazır duruma getirilmiş bölümünün inceleme bedeli ekinde istenecek evraklar;
11.Malzeme kontrol formu (kullanılan malzeme standartlara uygun değilse şantiyede yapı malzemeleri denetimi tutanağı).
5 Nolu %95' lik hakediş: Mekanik ve elektrik tesisatı ile kalan yapı bölümünün inceleme bedeli ekinde istenecek evraklar;
11.Malzeme kontrol formu (kullanılan malzeme standartlara uygun değilse şantiyede yapı malzemeleri denetimi tutanağı).
6 Nolu %100' lük hakedişi: İş bitirme hakedişi;
10.Alınmış ise Yapı Kullanma İzni Belgesi,
İş bitirme tutanağının İdare tarafından onaylanması için ekinde istenecek evraklar;
8.4 cepheden renkli resim.
NOT: - Hakediş dosyalarının ön sayfasında fihrist yapılacak ve her sayfa numaralandırılacak, - Beton döküm tarihleri kalıp sökme süresinden (min. 15 gün) önce yapılması durumunda kesinlikle çift kalıp şeklinde olacaktır ve resimle belgelendirilecektir, -Hizmet sözleşmesinde belirtilen metrekarelerde değişiklik olması durumunda yeni sözleşme hakediş dosyasına konulacaktır, - Personel değişikliği durumunda 4708 Sayılı Yapı Denetim Yönetmeliği 16. Maddesi 6. fıkrası uyarınca Form 18 belgesi hazırlanarak ekleriyle birlikte İdareye onaylatılacak ve ilgili hakediş dosyasına konulacaktır. |
7 Gün |
16 |
Fesih İşlemleri |
1.Noter Tastikli Fesih Evrakı İle Birlikte Yer Görme 2.Seviye Tespit 3.Yapı Tatil Zaptı ve Bayındırlık Müdürlüğü İçin Dosya Hazırlanıyor |
7 Gün |
17 |
İnternet Üzerinden E-Posta İle Yapılan Şikayetler |
1.Başvuru |
7 Gün |
18 |
Kaçak İnşaat ve Barakaların Tespit Edilip, Fen işlerine Bildirmek Suretiyle Ortak Çalışmalar |
1.Dilekçe 2.Telefon |
30 Gün |
19 |
Su Basman Kontrolü İçin İstenilenler; |
1.İmar durumu Belgesi 2.Son alınmış aplikasyon (Bahçe Duvarı, Komşu Parselde Bulunan Bina) 3.Aplikasyon CD ortamında olacak 4. Tapu Fotokopisi 5.Ruhsat Fotokopisi Bu evraklardan iki takım dosya yapılacak, 6.Mimari projede yerinde olacak |
7 Gün |
20 |
Yapı Kullanma İzin Belgesi |
1.Dilekçe 2.Yapı Denetim Teknik Raporu ve İş Bitirme Tutanağı( çok katlı binalarda asansör, yangın ve ısıtma tesisatları raporu) 3. Sosyal Güvenlik Kurumu Belgesi 4.Enerji Kimlik Belgesi 5.Binanın Cephe Fotoğrafları |
30 |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | |||
İsim | : Zübeyde KOÇ | İsim | : Berna Ayfer DİNÇ |
Unvan | : İmar ve Şehircilik Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) | Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) |
Telefon | :0324 327 33 00 | Telefon | :0324 327 33 00 |
Faks | :0324 327 63 77 | Faks | :0324 327 63 77 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
Seyyar esnaf ve kaldırım İşgalinin önlenmesi ile ilgili şikâyet |
1-Dilekçe 2-Telefon
|
Dilekçe:30 Gün Telefon:24 Saat |
2 |
İnternet üzerinden e-posta ile yapılan ,şikâyet |
Adres ve şikâyet konusunun tam verilmesi |
15 Gün |
3 |
Sağlıksız koşullarda hayvan besiciliğinin önlenmesi ile ilgili şikâyetler
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
Dilekçe:30 Gün
|
4 |
Dilenciliğin önlenmesi ile ilgili şikâyetler
|
Şifahen başvuru veya dilekçe
|
24 saat
|
5 |
Kaçak İnşaat ve barakaların tespit edilip, Fen işlerine bildirmek suretiyle ortak çalışmalar
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
15 gün
|
6 |
Ruhsatsız faaliyet gösteren unuma açık işyerleri ile ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
Aynı Gün
|
7 |
Ruhsatsız faaliyet gösteren sıhhi ve gayri sıhhi işyerleri ile ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
1.Dilekçe(Bilgi Edinme):15 Gün
|
8 |
Belediyemiz yetki ve sorumluluğunda bulunan işyerlerinin ruhsatları doğrultusunda çalışmalarıyla ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
1.Dilekçe(Bilgi Edinme):15 Gün
|
9 |
Hafriyat atıklarının müsaade edilen yerler dışına dökülmesiyle ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
|
10 |
Semt Pazarlarının düzen ve intizamının sağlanmasıyla ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
1.Dilekçe(Bilgi Edinme):15 Gün
|
11 |
CD kaset vb. materyallerin yol, meydan, Pazar ve kaldırım gibi yerlerde satılmasıyla ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
24 saat
|
12 |
Gıda Maddelerinin açıkta satılmasıyla ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
3 gün
|
13 |
Fırın ve diğer gıda üretim yerleri ile ekmek ve pide ekmek gramajları ile ilgili şikâyet |
1-Dilekçe 2-Telefon
|
15 gün
|
14 |
Gürültü Kirliliği ile ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
1.Dilekçe:30 Gün
|
15 |
Hurda kâğıt çöp toplayıcıları ve birikmiş hurdalarla ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
10 gün
|
16 |
İşyerlerinin kapanış ve açılış saatleriyle ilgili şikâyet
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
3 gün
|
17 |
Mezbaha ve et kombinası
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
Aynı Gün
|
18 |
Kurban Bayramlarında
|
1-Dilekçe 2-Telefon
|
Aynı Gün
|
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | |||
İsim | : Ahmet KURT | İsim | : Mehmet GÖK |
Unvan | : Zabıta Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) | Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) |
Telefon | :0324 327 33 00 | Telefon | :0324 327 33 00 |
Faks | :0324 327 63 77 | Faks | :0324 327 63 77 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA NO | HİZMETİN ADI | BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER | HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 | Sıhhi Müessese İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı |
1-Numarataj belgesi 2-Borcu yoktur yazısı 3-Kamera sistemi 4-Sabıka kaydı 5-Taahhütname 6-Hijyen belgesi 7-Mesafe krokisi 8-Kat maliklerinden 9-Muvafakat 10-Meski deşarj izni 11-İtfaiye raporu 12-Emlak komisyon belgesi 13-Emlak yetki belgesi 14-Ustalık belgesi 15-İmza sirküsü 16-Ticaret sicil gazetesi 17-Şirket ana (kuruluş) sözleşmesi 18-Ticaret sicil tasdiknamesi (şube ise tescilli) 19-Esnaf sicil tasdiknamesi (şube ise tescilli) 20-Fırın olan işletmelerde uygunluk belgesi 21-Vergi levhası 22-Şube işyeri maliye yoklama fişi 23-Kira kontratı 24-Tapu 25-Yapı kullanma izni 26-Çalışma izni (yabancı uy.) 27-İkametgâh (yabancı uy.) not: Evrak listesi genel olup, başvuru sahibinin gerçek/tüzel durumu, işyerinin imar durumu, işyerlerinin tapu kayıtlarında niteliği, faaliyet konusu, alkol/sigara satışı v.b. gibi etkenler değişiklik gösterir. |
2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik madde 12 Sıhhî işyeri açmak isteyen gerçek ve tüzel kişiler, işyerlerini bu Yönetmeliğe uygun olarak tanzim ettikten sonra Örnek 1’de yer alan başvuru ve beyan formuyla yetkili idareye müracaat eder. Başvurunun Yönetmelikte öngörülen kriterlere uygun olduğunun tespiti halinde başkaca bir işleme gerek kalmaksızın işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenerek ilgiliye aynı gün içinde verilir. |
2 | 2. ve 3. Sınıf Gayrisıhhî Müessese İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı |
1-Numarataj belgesi 2-Borcu yoktur yazısı 3-Kamera sistemi 4-Sabıka kaydı 5-Taahhütname 6-Kat maliklerinden 7-Muvafakat 8-Meski deşarj izni 9-İtfaiye raporu 10-Ustalık belgesi 11-İmza sirküsü 12-Ticaret sicil gazetesi 13-Şirket ana (kuruluş) sözleşmesi 14-Ticaret sicil tasdiknamesi (şube ise tescilli) 15-Esnaf sicil tasdiknamesi (şube ise tescilli) 16-Fırın olan işletmelerde uygunluk belgesi 17-Vergi levhası 18-Şube işyeri maliye yoklama fişi 19-Kira kontratı 20-Tapu 21-Yapı kullanma izni 22-Çalışma izni (yabancı uy.) 23-İkametgâh (yabancı uy.) Not: Evrak listesi genel olup, başvuru sahibinin gerçek/tüzel durumu, işyerinin imar durumu, işyerlerinin tapu kayıtlarında niteliği, faaliyet konusu, alkol/sigara satışı v.b. gibi etkenler değişiklik gösterir. |
2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik madde 23 Başvurunun öngörülen kriterlere uygun olarak doldurulduğunun tespiti halinde, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın işyeri açma ve Çalışma ruhsatı beş gün içinde düzenlenerek ilgiliye verilir. İlgili, bu belgeye dayanarak işyeri açabilir. Madde 26 Bir gayrisıhhî müessesenin, öncelikle kendi türündeki işyerlerine mahsus sanayi bölgesinde kurulması esastır. |
3 | Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı |
1-Numarataj belgesi 2-Borcu yoktur yazısı 3-Kamera sistemi 4-Sabıka kaydı 5-Taahhütname 6-Hijyen belgesi 7-Mesafe krokisi 8-Kat maliklerinden 9-Muvafakat 10-Meski deşarj izni 11-İtfaiye raporu 12-Ustalık belgesi 13-İmza sirküsü 14-Ticaret sicil gazetesi 15-Şirket ana (kuruluş) sözleşmesi 16-Ticaret sicil tasdiknamesi (şube ise tescilli) 17-Esnaf sicil tasdiknamesi (şube ise tescilli) 18-Fırın olan işletmelerde uygunluk belgesi 19-Vergi levhası 20-Şube işyeri maliye yoklama fişi 21-Kira kontratı 22-Tapu 23-Yapı kullanma izni 24-Çalışma izni (yabancı uy.) 25-İkametgâh (yabancı uy.) not: Evrak listesi genel olup, başvuru sahibinin gerçek/tüzel durumu, işyerinin imar durumu, işyerlerinin tapu kayıtlarında niteliği, faaliyet konusu, alkol/sigara satışı v.b. gibi etkenler değişiklik gösterir. |
2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik madde 32 Umuma açık istirahat ve eğlence yeri açılması hususundaki başvurular yetkili idareler tarafından bir ay içinde sonuçlandırılır. |
4 | Mesul Müdür Belgesi |
1-Dilekçe 2 Kimlik fotokopisi(mesul müdür) 3-Kimlik fotokopisi(işyeri sahibi) 4-Sabıka kaydı (mesul müdür) 5-Sağlık raporu (mesul müdür) 6-İkametgâh (mesul müdür) 7-2 adet fotoğraf (mesul müdür) 8-Ruhsat fotokopisi |
2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik madde 35 Umuma açık istirahat ve eğlence yerinin sahibinin tüzel kişi olması durumunda, işyerini idare etmek üzere bir mes’ul müdür görevlendirilir. Gerçek kişiler de işyerine mes’ul müdür görevlendirebilir. Görevlendirilen mes’ul Müdür yetkili idareye bildirilir. (Ek fıkra: 12/3/2012-2012/2958 K.) Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde, ruhsat başvurusu sırasında mes’ul müdürün adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve mes’ul müdür sözleşme tarihinin beyanı yeterlidir. Yetkili idareler tarafından yapılacak denetimlerde mes’ul müdür sözleşmesinin işyerinde bulunmaması veya bu sözleşmeyle ilgili hatalı beyanda bulunulduğunun tespit edilmesi hâlinde onbeş gün içinde bu eksikliğin giderilmesi istenir. Bu süre sonunda eksikliklerin giderilmemesi hâlinde bu işyerleri hakkında işyeri ruhsatının iptaline ilişkin hükümler uygulanır. Ruhsat başvurusunda mes’ul müdür sözleşmesiyle ilgili gerçeğe aykırı beyanda bulundukları tespit edilen işyeri sahipleri hakkında suç duyurusunda bulunulur. |
5 | Canlı Müzik İzni Belgesi | Dilekçe (zabıta müdürlüğüne) Akustik rapor | 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik madde 38 Lokantalara, içkili yerlere ve meskûn mahal dışında bulunan çay bahçelerine, halkın huzur ve sükûnu ile kamu istirahatı açısından sakınca bulunmaması kaydıyla yapılacak ölçüm ve kontrolü müteakip, yetkili idarelerin en üst amiri veya görevlendireceği kişinin kararıyla canlı müzik izni verilir. Canlı müzik izni ruhsata işlenmez. Ancak görevliler sorduğu zaman gösterilebilecek şekilde işyerinde bulundurulur. Canlı müzik izni verilen yerlerde, belirlenen saatler dışında ve ilgili mevzuatta belirtilen ses seviyelerinin üstünde halkın huzur ve sükûnunu bozacak şekilde yayın yapılması durumunda izin iptal edilir. Bu hususlar, canlı müzik izni verilirken işletme sorumlusuna tebliğ edilir. İşletme sorumluları, canlı olarak veya elektronik cihazlarla yapılan müzik yayınının tespit edilen saatleri aşmamasını ve gerekli ikaz levhalarının asılmasını sağlar. |
6 | Sabahçı Ruhsatı (24 saat çalışma izni) | Dilekçe Emniyet görüşü Encümen kararı | 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik madde 33 Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin açılış ve kapanış saatleri belediye sınırları içinde belediye encümeni, bu yerler dışında il encümeni tarafından tespit edilir. İskele, istasyon, hava meydanı, terminal, garaj, benzin istasyonu ve benzeri yerler ile kara, deniz ve hava ulaşım merkezleri ile fuar, panayır, sergi ve pazar kurulması gibi zorunluluk arz eden yer ve zamanlarda, sabahçı kahvesi ve benzeri diğer tesislere, bağlı olduğu kolluk kuvvetinin görüşü alınmak suretiyle yetkili idare tarafından geçici veya sürekli izin verilebilir. |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İLK MÜRACAAT YERİ | : | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | : Mustafa ÇIRAK | İsim | : Mehmet GÖK | |
Unvan | : Ruhsat ve Denetim Müdürü | Unvan | : Belediye Başkan Yardımcısı | |
Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) | Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) | |
Tel | :(0324) 327 33 00 | Tel | : (0324) 327 33 00 | |
Faks | :(0324) 327 63 77 | Faks | : (0324) 327 63 77 | |
e-Posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-Posta | :bilgi@yenisehir.bel.tr |
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA RÜRESİ (EN GEÇ )
|
1 |
Konteynır değişimi, yıkama ve temininin sağlanması |
Yenişehir Masası başvurusu (belediye başvuru masası, 444 33 54 nolu çağrı merkezi, whatsapp hattı, sosyal medya, web başvurusu ile başvurulabilir.) |
1-24 SAAT |
2 |
Koku, süpürge, hayvan ölüsü şikâyetlerinin giderilmesi |
Yenişehir Masası başvurusu (belediye başvuru masası, 444 33 54 nolu çağrı merkezi, whatsapp hattı, sosyal medya, web başvurusu ile başvurulabilir.) |
1-24 SAAT |
3 |
Ev - iş yeri su baskını tahliyesi |
Yenişehir Masası başvurusu (belediye başvuru masası, 444 33 54 nolu çağrı merkezi, whatsapp hattı, sosyal medya, web başvurusu ile başvurulabilir.) |
1-24 SAAT
|
4 |
Sokak ve kaldırım üstü yıkama |
Yenişehir Masası başvurusu (belediye başvuru masası, 444 33 54 nolu çağrı merkezi, whatsapp hattı, sosyal medya, web başvurusu ile başvurulabilir.) |
1-24 SAAT |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | |||
İsim | : Metin TOGAY | İsim | : Mehmet Zeki ECER |
Unvan | : Temizlik İşleri Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 | Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 |
Telefon | : (0324) 327 99 77 | Telefon | : (0324) 327 99 77 |
Faks | : (0324) 327 70 32 | Faks | : (0324) 327 70 32 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
Konser, Tiyatro, Sergi, Toplantı, Seminer vb. Etkinlikler için |
1. 0rganizasyon tarihi ve saati belirlenir.
|
Belgelerin Tamamlanması ile Hizmet Gerçekleşir
|
2
|
Kurslar: Tiyatro, Jimnastik,
|
1. Dilekçe(18 yaşından küçükse velisinden alınıyor.) 3. Nüfus Kayıt Belgesi 4. İkametgâh Belgesi
|
Belgelerin Tamamlanması ile Hizmet Gerçekleşir
|
3
|
Bilgi Verme
|
1. Dilekçe,
|
4982 Sayılı Kanuna Bağlı Olarak 15 İş Günü İçerisinde
|
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | :Deniz ÖZEN | İsim | : Murat SAKUÇOĞLU |
Unvan | :Kültür İşleri Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | :Yenişehir Belediyesi Atatürk Kültür Merkezi | Adres | : Yenişehir Belediyesi (Ana Hizmet Binası) |
Telefon | :0324 290 53 10 | Telefon | :0324 327 33 00 |
Faks | - | Faks | :0324 327 63 77 |
e-posta | : akm@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
Sıra |
Hizmetin Tamamlama Süresi |
Hizmetin Adı |
Başvuruda İstenilen Belgeler (EN GEÇ) |
1 |
Çim biçme-budama |
1. dilekçe |
1-15 gün |
2 |
Yeni park-yeşil alan yapımı talebi |
1.Dilekçe |
30-90 gün (programa alındıysa) |
3 |
Park donatılarının bakım-onarımı |
1.Dilekçe |
1-7 gün |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | : Deniz Yozgat Şehitoğlu | İsim | : Mehmet Zeki ECER |
Unvan | : Park Bahçeler Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 | Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 |
Telefon | : (0324) 327 99 77 | Telefon | : (0324) 327 99 77 |
Faks | : (0324) 327 70 32 | Faks | : (0324) 327 70 32 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
İş Başvurusu |
Adres Bilgilerinin Açık Şekilde Belirtildiği Dilekçe, CV |
10 Gün |
2 |
Staj |
Zorunlu Staj Belgesi, Dilekçe |
2 Gün |
3 |
Nakil |
Hizmet Cetveli, Dilekçe |
20 Gün |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | : Birol YILDIZ | İsim | : Mehmet Zeki ECER |
Unvan | : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 | Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 |
Telefon | : (0324) 327 99 77 | Telefon | : (0324) 327 99 77 |
Faks | : (0324) 327 70 32 | Faks | : (0324) 327 70 32 |
e-posta | : personel@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |
SIRA
NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ ) |
1 |
Taziyelerde kullanılmak üzere plastik masa ve sandalye hizmeti. |
Yenişehir masası başvurusu (belediye başvuru masası, 444 33 54 nolu çağrı merkezi, whatsapp hattı, sosyal medya, web başvurusu ile başvurulabilir.) |
Aynı Gün |
2 |
Okul etkinlikleri ve cenazelere araç tahsisi hizmeti. |
Yenişehir masası başvurusu (belediye başvuru masası, 444 33 54 nolu çağrı merkezi, whatsapp hattı, sosyal medya, web başvurusu ile başvurulabilir.) |
1-3 Gün |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen süre tamamlanmaması veya yukarıda tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: | İkinci Müracaat Yeri: | ||
İsim | : Serpil REYHANDALI | İsim | : Cafer KARABULUT |
Unvan | : Destek Hizmetler Müdürü | Unvan | : Başkan Yardımcısı |
Adres | : Hürriyet Mah. 1702 Sk. No.41 | Adres | : Yenişehir Belediyesi Ana Hizmet Binası |
Tel. | : (0324) 327 99 77 | Tel. | : (0324) 327 33 00 |
Faks | : (0324) 327 70 32 | Faks | : (0324) 327 63 77 |
e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr | e-posta | : bilgi@yenisehir.bel.tr |