Plan Ve Proje Müdürlüğü

T.C.

MERSİN YENİŞEHİR

BELEDİYE MECLİSİ

 

 

 

SAYI :

119

MERSİN

 

 

05/07/2021

 

 

 

 

 

 

MERSİN İLİ

 

YENİŞEHİR BELEDİYESİ

 

PLAN VE PROJE MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR

YÖNETMELİK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GENEL GEREKÇE

 

 

 

 

 

5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15. Maddesi b bendi uyarınca belediyeler yönetmelik çıkarmak ile yetkilendirilmiştir.

 

Bu yönetmelik, Mersin İli, Yenişehir Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, teşkilat yapısını, hukuki statüsünü belirlemek ve hizmetlerin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MERSİN İLİ YENİŞEHİR BELEDİYESİ

PLAN VE PROJE MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler

 

Amaç

MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı Plan ve Proje Müdürlüğü teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır.

 

Kapsam

MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik Plan ve Proje Müdürlüğü’nün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Dayanak

MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi, 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (m) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte geçen

a)Başkan: Yenişehir Belediye Başkanı’nı,

b)Başkan Yardımcısı: Yenişehir Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü’nün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’nı,

c)Başkanlık Makamı:  Yenişehir Belediyesi Başkanlık Makamını,

ç)Belediye: Yenişehir Belediyesi’ni,

d)Birim: Yenişehir Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü Birimlerini,

e)Encümen: Yenişehir Belediye Başkanlığı Encümeni’ni,

f)Meclis: Yenişehir Belediye Başkanlığı Meclisi’ni,

g)Müdür: Yenişehir Belediyesi Plan ve Proje Müdürü’nü,

ğ)Müdürlük: Yenişehir Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü’nü ifade eder.

 

Temel İlkeler

MADDE 5 - (1) Yenişehir Belediye Başkanlığının misyonu ve vizyonu ile aşağıda belirtilen temel ilkelere göre çalışmalarını yürütür.

  1. Adalet, hakkaniyet ve dürüstlükle hizmet sunmak,
  2. Güçlü̈ kurum bütünlüğünü oluşturmak ve takım ruhu ile çalışmak,
  3. Belediye hizmetlerinin ihtiyaçlara ve önceliklere göre adil dağıtmak,
  4. Teknolojik gelişmelere, yenilik ve değişimlere açık olmak,
  5. Hizmetlerde nitelik ve kent estetiğini gözetmek,
  6. Yapılan tüm çalışmaları, çevrenin korunması ve geliştirilmesi ile canlı cansız tüm unsurlara hizmet verme temeline dayandırmak,
  7. Kalkınmada sürdürülebilirlik ile kaynakları etkin kullanabilen bir belediye olmak,
  8. Yenilikçi, çağdaş ve değişime açık bir belediye olmak,
  9. İnsanların yaşam biçimlerine, haklarına, değerlerine ve inançlarına saygılı olmak,
  10. Eğitim düzeyi yüksek personelle güçlü, kaliteli ve hızlı belediyecilik hizmeti sunmak,
  11. Karar alma, uygulama ve hizmette tarafsız ve hukuka uygun hareket etmek,
  12. Politikalarında ve hizmetlerinde dezavantajlı kesimlere pozitif ayrımcı yaklaşım uygulayan, yerel düzeyde sosyal adaleti güçlendiren, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulunduran, kaynakları etkin kullanan çağdaş, demokratik, güler yüzlü, çözüm odaklı, ulaşılabilir, güvenilir, Şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışı.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Organizasyon ve Personel Yapısı

 

Kuruluş

MADDE 6 - (1) Yenişehir Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü 22/02/2007 tarihli Resmi Gazete’ de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik gereğince kurulmuştur.

 

Organizasyon Yapısı

MADDE 7 - (1) Plan ve Proje Müdürlüğü; Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

                      (2)Plan ve Proje Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.

                       (3)Plan ve Proje Müdürlüğünde faaliyet göstermekte olan 1 adet Adres Alt birim Şefliği bulunmaktadır.

 

Personel Yapısı

MADDE 8 - (1) Müdürlükte Yenişehir Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, sözleşmeli personel görev yapar.

 

 

 

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 9 – (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Uygulama İmar Planı ve Revizyonlarını yapmak, yaptırmak onay süreçlerini takip etmek,
  2. Uygulama İmar Planı ve değişiklik taleplerini incelemek ve değerlendirmek üzere Belediye Meclisi’ne sunmak, kabul edilen değişikliklerin onaylanmak üzere Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na göndermek, idaresine iade edilen talepler hakkında talep sahiplerine bilgi vermek
  3. Belediye sınırları içerisinde bütünlüklü imar planlama çalışmalarının aksamadan yürütülmesini takip etmek,
  4. 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ve revizyonları, ilaveleri ve plan değişikliklerini Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nca onaylandıktan sonra ilgili mevzuat doğrultusunda idarece tespit edilen ilan yerlerinde asılmak suretiyle ve belediyenin internet sayfasında eş zamanlı olarak ilan edilmesini sağlamak ve sonucunda gerekli işlemleri yapmak,
  5. Askı süresi içerisinde parsel maliklerince veya ilgililerince yapılan itirazları ilgili Belediye Meclislerine sunmak, Belediye Meclislerince itirazları değerlendirilerek alınan kararlar ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
  6. Planların Belediye içerisindeki ilgili Müdürlüklere dağıtımlarını yapmak,
  7. Özel Proje Alanları ve Yenileme alanlarını belirlemek,
  8. İcra edilen görevlere yönelik açılan davalara gerekli savunmalarda bulunmak, gerekli bilgi ve belgeleri temin etmek,
  9. Belediye gelirlerine esas olan müdürlüğü ilgilendiren hizmetler ile ilgili tarifelere göre her türlü ücret ve harçların tahakkukunu yapmak,
  10. Onaylı uygulama imar planları hakkında tereddütte düşülen konularda bilgi vermek,
  11. Kişilerin, resmi veya özel kurumların dilekçelerinin/yazılarının incelenerek; dilekçelere / yazılara süresi içerisinde yazılı yanıt vermek,
  12. Adrese Dayalı Nufüs Kayıt Sisteminde adres veri tabanında güncelleme çalışmaları yapmak,
  13. Özel Şahıslardan ve Resmi Kurumlardan gelen dilekçeler doğrultusunda gayrimenkullerin Adres Kayıt Sisteminde  (AKS) adres tespitinin yapılarak numarataj belgelerinin düzenlenmesi,
  14. İnşaat ruhsatı başvurusunda bulunan parsellerin Adres Kayıt Sistemine (AKS) işlenmesi
  15. Bina Tus ‘undan sonra NetCad ortamında binaların mahalle haritasına işlenmesi,
  16. Kat İrtifakı kurulması aşamasında bina projelerinin numarataj yönetmeliğine uygunluğunun kontrol edilmesi,
  17. Uygulama imar planına uygun olarak sokak, cadde ve bulvar numaralarının revize edilmesi,
  18. Kent kitapçığı ve Mahalle haritasının hazırlanması,

      (2) ADRES ALT BİRİM ŞEFLİĞİNİN GÖREVLERİ;

 

  1. Adrese Dayalı Nufüs Kayıt Sisteminde adres veri tabanında güncelleme çalışmaları yapmak,
  2. Özel Şahıslardan ve Resmi Kurumlardan gelen dilekçeler doğrultusunda gayrimenkullerin Adres Kayıt Sisteminde  (AKS) adres tespitinin yapılarak numarataj belgelerinin düzenlenmesi,
  3. İnşaat ruhsatı başvurusunda bulunan parsellerin Adres Kayıt Sistemine (AKS) işlenmesi
  1. Bina Tus ‘undan sonra NetCad ortamında binaların mahalle haritasına işlenmesi,
  1. Kat İrtifakı kurulması aşamasında bina projelerinin numarataj yönetmeliğine uygunluğunun kontrol edilmesi,
  1. Uygulama imar planına uygun olarak sokak, cadde ve bulvar numaralarının revize edilmesi,
  1. Kent kitapçığı ve Mahalle haritasının hazırlanması,

 

Müdürün Görevleri

MADDE 10 – (1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

  1. Yasal düzenlemeler ile Yenişehir Belediye Başkanlığınca yayımlanan yönerge, genelge ve talimatlara uygun olarak birimini sevk, idare ve temsil etmek, biriminde yapılması gereken görevlerin takip ve kontrolünü yapmak,
  2. Biriminde, mesleki değerlere ve dürüst yönetim anlayışına sahip olunmasını, mali yetki ve sorumlulukların bilgili ve yeterli personele verilmesini, belirlenmiş standartlara uyulmasını ve mevzuata aykırı faaliyetlerin önlenmesini sağlamak,
  3. Belediye üst yönetimi ve ilgili mevzuatça belirlenmiş amaç, hedef, stratejik plan, ilke ve değerler doğrultusunda birime ait plan, program ve bütçe teklifini hazırlamak,
  4. İlgili yıl plan, performans programı ve bütçenin uygulanmasını sağlamak,
  5. Birimde iç kontrol sisteminin kurulması, standartların uygulanması ve geliştirilmesini sağlamak, görev ve yetki alanı çerçevesinde, idari ve mali karar ile işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişini sahiplenmek ve desteklemek, iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek olmak,
  6. Katılımcı bir yönetim anlayışıyla birim personeli ile periyodik toplantı yapmak, birim faaliyetlerini etkileyecek veya ilgilendirecek nitelikteki gelişmeleri ve yayınları takip etmek,
  7. Birimde yürütülen faaliyetlere ilişkin tüm bilgi ve belgelerin doğru, güvenilir kullanışlı ve anlaşılabilir bir şekilde üretilmesini ve güncellenmesini sağlamak,
  8. Personelin görevlerini ve bu görevlere ilişkin yetki ve sorumluluklarını kapsayan görev dağılım çizelgesini onaylamak, birim faaliyetlerinin etkin verimli ve amaca uygun gerçekleşmesi için çalışma planları hazırlamak, çalışmaları izlemek, değerlendirmek ve koordinasyonu sağlamak,
  9. Birim risk koordinatörü sıfatıyla, yürütülen faaliyetler ile ilgili operasyonel riskleri belirlemek, kontrol faaliyetine ilişkin yöntemleri belirlemek, risk analizine dayalı olarak hassas görevleri ve bu görevlere ilişkin prosedürleri belirleyerek personele duyurmak, hata ve usulsüzlüklerin giderilmesine yönelik gerekli önlemleri almak, tespit ettiği veya kendisine bildirilen usulsüzlük ve yolsuzluk bulgularını üst yönetime bildirmek,
  10. Birimine verilmiş görevlerin sonucunu izlemeye yönelik mekanizmalar oluşturmak, haftalık, aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık görev sonuçlarını üst yönetimin belirleyeceği periyotlarda konsolide ederek üst yönetime sunmak,
  11. Birim personelinin yeterliliğini ve performansını geliştirmeye yönelik gerekli önlemleri almak, birim sorumluluğunda bulunan her görev için hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemek, ilgili birime göndermek,
  12. Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek,
  13. Birim arşivini 16/05/1988 tarihli ve 19816 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde standartlara uygun olarak kurmak, arşiv faaliyetlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,
  14. Taşınır malların edinilmesini, muhafazasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlamak,
  15. Biriminde yapılan iş ve işlemlerin, 31/07/2009 tarihli ve 27305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince hazırlanan Kamu Hizmet Envanteri Tablosu ve Hizmet Standartları Tablosuna uygun olarak, zamanında sonuçlandırılmasını sağlamak,
  16. 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile harcama yetkilisine verilmiş görevleri yerine getirmek,
  17. Görev alanına giren iş ve işlemler ile ilgili ihale ve satın alma süreçlerini mevzuatına uygun olarak başlatmak, takip edip sonuçlandırılmasını sağlamak,
  18. Yıllık birim faaliyet raporlarını düzenlemek, iş ve işlemlerinin stratejik amaçlara, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun şekilde gerçekleştirildiğine ilişkin iç kontrol güvence beyanı vermek,
  19. Birimde yürütülen iş ve işlemlerle ilgili olarak Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gereken durumlarda gerekçeli teklif hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak,
  20. Biriminin sunmuş olduğu hizmetlerle ilgili varsa harç, ücret ve tarife önerilerini Mali Hizmetler birimine göndermek; Belediye Meclisi tarafından kabul edilen Belediye Gelirleri Tarifesinin uygulanmasını sağlamak,
  21. Birimin sunduğu gelir getirici faaliyetler, zarar ziyan tazmini ve benzeri alacaklar ile borçlarla ilgili tahakkuk işlemlerini gerçekleştirmek,
  22. Stratejik Plana uygun projelerin hazırlanması ve uygulamaya geçilmesi aşamalarında ilgili paydaşlar ile işbirliği içinde çalışmak; kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarıyla ortak projeler geliştirmek, protokoller yapmak, çalışmalar yürütmek,
  23. Belediyede uygulanan Kalite Yönetim Sistemlerinin gereklerine uymak, güncellenmesi ve geliştirilmesine katkı sağlamak,
  24. Birimindeki faaliyetler ve çalışanlar ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile verilmiş olan görevleri yürütmek,
  25. Birimin görev alanına giren konularda Yenişehir Belediyesinden kurum görüşünün istenmesi durumunda gerekli incelemeleri yapmak ve kurum görüşünü hazırlamak,
  26. Birimin sunduğu hizmetler ile ilgili hizmet alan vatandaşa rehberlik yapmak, doğru bilgiye ulaşmasını sağlamak,
  27. Birimi ile ilgili Coğrafi ve Kent Bilgi Sistemlerine girilmesi gereken bilgilerin ara yüzler vasıtası ile girilmesini, işlenmesini, güncellenmesini sağlamak,
  28. Üstleri tarafından veya mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.

 

Şefin Görevleri hakkında ortak hükümler

MADDE 11 – (1) Birimlerde görev yapan şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;

a)  Şefliğine verilen görevlerin stratejik plan, performans programı ile yatırım programı doğrultusunda mevzuata, iş akışına ve iç kontrol prosedürlerine uygun olarak yapılmasını sağlamak,

b)  Şefliğinde iç kontrolün işleyişini sağlamak, sahiplenmek ve desteklemek, iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek olmak,

c)  Şefliğinde hazırlanan yazı ve dosyaları içerik ve biçim yönünden inceleyerek gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlamak,

ç) Sorumluluğu altındaki faaliyetlerle ilgili; belge ve bilgi akışı, kayıt, rapor ve yazışmaların mevzuata ve kurum içi kurallara uygun olarak düzenlenmesini, saklanmasını ve gerekiyorsa gizliliğini sağlamak,

d) Şefliğinde yürütülen faaliyetlerde Kalite Yönetim Sistemleri gereklerine uymak,

e)  Görev ve sorumluluk alanında yer alan faaliyetlerin gerçekleştirilmesi sürecinde belirlenen uygunsuzlukların tekrarının önlenmesi amacı ile gerekli bildirimlerde bulunmak,

f)  İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile verilen görevleri yürütmek,

g)  Bağlı olduğu şube müdürü ve birim yöneticisi tarafından veya mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.

 

 

MÜDÜR VE ŞEFLERİN SORUMLULUKLARI

MADDE 12 – Birim Müdürü yaptığı iş ve işlemlerde ilgili Başkan yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur. Şefler ilgili müdüre karşı sorumludur, ilgili Başkan yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.

 

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 13 – (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

 

Yürürlük

MADDE 14 – (1) Bu yönetmelik, Yenişehir Belediye Meclisi tarafından kabulü ve Yenişehir Belediyesi’nin internet sitesinde ilanı ile yürürlüğe girer.