İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

Tel : 0324 327 33 00 Dahili : 2240

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü özet olarak : Yapılacak tüm yapıların, imar planına uygun olarak inşaat ruhsatı almalarını, inşaatların alınan ruhsatlara uygun olarak yapılmalarını, ruhsatına uygun olarak yapımı biten inşaatların yapı kullanma izini almaları için gerekli işlemleri yürütür.

Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapılan yapıların ruhsat almaları, ruhsat alamayacak olanlar için yıkım ve para cezası uygulanması için gerekli işlemleri yürütür.

T.C.

MERSİN YENİŞEHİR

BELEDİYE MECLİSİ

 

 

 

SAYI :

119

MERSİN

 

 

05/07/2021

 

 

 

 

MERSİN İLİ

YENİŞEHİR BELEDİYESİ

İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

 

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR

YÖNETMELİK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GENEL GEREKÇE

 

 

 

 

5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15. Maddesi b bendi uyarınca belediyeler yönetmelik çıkarmak ile yetkilendirilmiştir.

Bu yönetmelik, Mersin İli Yenişehir Belediyesi İmar ve Şehircilik  Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, teşkilat yapısını, hukuki statüsünü belirlemek ve hizmetlerin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 MERSİN İLİ YENİŞEHİR BELEDİYESİ

İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler

Amaç

MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı  İmar ve Şehircilik Müdürlüğü teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik  İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi, 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (m) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte geçen

  1. Başkan: Yenişehir Belediye Başkanı’nı,
  2. Başkan Yardımcısı: Yenişehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’nı,
  3. Başkanlık Makamı: Yenişehir Belediyesi Başkanlık Makamını,
  4. Belediye:. Yenişehir Belediyesi’ni,
  5. Birim: Yenişehir Belediyesi  İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Birimlerini,
  6. Encümen: Yenişehir Belediye Başkanlığı Encümeni’ni,
  7. Meclis: Yenişehir Belediye Başkanlığı Meclisi’ni,
  8. Müdür: Yenişehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
  9. Müdürlük: Yenişehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nü ifade eder.

 

Temel İlkeler

MADDE 5 - (1) Yenişehir Belediye Başkanlığının misyonu ve vizyonu ile aşağıda belirtilen temel ilkelere göre çalışmalarını yürütür.

  1. Adalet, hakkaniyet ve dürüstlükle hizmet sunmak,
  2. Güçlü kurum bütünlüğünü oluşturmak ve takım ruhu ile çalışmak,
  3. Belediye hizmetlerinin ihtiyaçlara ve önceliklere göre adil dağıtmak,
  4. Teknolojik gelişmelere, yenilik ve değişimlere açık olmak,
  5. Hizmetlerde nitelik ve kent estetiğini gözetmek,
  6. Yapılan tüm çalışmaları, çevrenin korunması ve geliştirilmesi ile canlı cansız tüm unsurlara hizmet verme temeline dayandırmak,
  7. Kalkınmada sürdürülebilirlik ile kaynakları etkin kullanabilen bir belediye olmak,
  8. Yenilikçi, çağdaş ve değişime açık bir belediye olmak,
  9. İnsanların yaşam biçimlerine, haklarına, değerlerine ve inançlarına saygılı olmak,

10)Eğitim düzeyi yüksek personelle güçlü, kaliteli ve hızlı belediyecilik hizmeti sunmak,

11)Karar alma, uygulama ve hizmette tarafsız ve hukuka uygun hareket etmek,

12)Politikalarında ve hizmetlerinde dezavantajlı kesimlere pozitif ayrımcı yaklaşım uygulayan, yerel düzeyde sosyal adaleti güçlendiren, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulunduran, kaynakları etkin kullanan çağdaş, demokratik, güler yüzlü, çözüm odaklı, ulaşılabilir, güvenilir, Şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışı.

 

İKİNCİ BÖLÜM

 

Kuruluş, Organizasyon ve Personel Yapısı

 

Kuruluş

MADDE 6 - (1) Yenişehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 22/02/2007 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik gereğince kurulmuştur.

 

Organizasyon Yapısı

MADDE 7 - (1)  İmar ve Şehircilik Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

(2)          Müdürlüğün organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.

(3)          İmar ve Şehircilik Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.

 

 

Personel Yapısı

MADDE 8 - (1) Müdürlükte Yenişehir Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, sözleşmeli personel ve hizmet satın alma yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.

 

 

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 9 – (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

1) Kamu kurum ve kuruluşlarından, mahkemelerden gelen yazışma ve işlemleri yürütmek.

2) Mahallinde yapılan tetkikte ruhsatsız veya ruhsatına aykırı yapılara 3194 sayılı İmar Kanunu gereği yasal işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

3) Kanun, yönetmelik ve İmar planlarına uygun imar durumu düzenlemek.

4) İnşaatlara yapı izni (ruhsat) vermek, ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetlemek, aykırı olarak yapılanların tespitini yaparak gerekli yasal işlemleri yürütmek, proje üzerinde yapılmak istenen tadilatları incelemek.

5) Onayı biten projelerin vergi, resim ve harçlarının ödenmesinin sağlanması ve yapı ruhsatını düzenlemek.

6) Ruhsat alarak devam eden inşaatlara temel ve temel üstü vizelerin verilmesini düzenlemek.

7) İlgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde yapı kullanma izin belgesi düzenlemek.

8) 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu ile Yapı Denetim Uygulama Yönetmeliği gereğince Yapı denetim kuruluşları hak ediş raporları, yıl sonu seviye tespit tutanakları ve denetçi, yapı denetim değişiklik tutanakları onaylanmasını düzenlemek.

9)Tespit ve gelen ihbarlar can ve mal emniyeti açısından metruk durumdaki binalara 3194 sayılı kanunun 39. Maddesi gereği yasal işlemin yapılmasını sağlamak.

10) İlgili kanunun mevzuat dâhilinde güçlendirme ruhsatı, tadilat ruhsatı ve yıkım ruhsatı düzenlenmek.

11)Kat irtifak onaylarının yapılmasını sağlamak.

12) E-posta ile ilgi kurumlardan ve şahıslardan gelen konulara bilgi verilmesini sağlamak.

13) 3194 sayılı İmar Kanununun 32.ve 42. maddelerine göre tanzim edilen yapı tatil tutanakları ile eki olan raporla birlikte dosyayı Belediye encümeninin gerekli yasal işlemlerin yapılmasını sağlamak.

14) 3194 sayılı İmar Kanununun 32.ve 42. (aynı sayılı kanunun 28.33.34.39.40.madde) maddelerine göre alınmış olan Belediye encümeni Kararlarını gerekli işlemlerin yapılması için ilgili şahıs, müdürlük makamı ve kurumlara gönderilmesini sağlamak.

15)Dosyaların arşivde usulüne uygun olarak saklanmasını sağlamak.

16) Bu yönetmelikte belirtilmiş olan müdürlüğün yetki ve sorumluluğundaki İmar ile ilgili her türlü müracaatı ve şikâyeti, kanun ve yönetmeliklerde verilen süre içerisinde değerlendirerek sonuçlandırmak.

 

Müdürün Görevleri

MADDE 10 – (1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

  1. Yasal düzenlemeler ile Yenişehir Belediye Başkanlığınca yayımlanan yönerge, genelge ve talimatlara uygun olarak birimini sevk, idare ve temsil etmek, biriminde yapılması gereken görevlerin takip ve kontrolünü yapmak,
  2. Biriminde, mesleki değerlere ve dürüst yönetim anlayışına sahip olunmasını, mali yetki ve sorumlulukların bilgili ve yeterli personele verilmesini, belirlenmiş standartlara uyulmasını ve mevzuata aykırı faaliyetlerin önlenmesini sağlamak,
  3. Belediye üst yönetimi ve ilgili mevzuatça belirlenmiş amaç, hedef, stratejik plan, ilke ve değerler doğrultusunda birime ait plan, program ve bütçe teklifini hazırlamak,
  4. İlgili yıl plan, performans programı ve bütçenin uygulanmasını sağlamak,
  5. Birimde iç kontrol sisteminin kurulması, standartların uygulanması ve geliştirilmesini sağlamak, görev ve yetki alanı çerçevesinde, idari ve mali karar ile işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişini sahiplenmek ve desteklemek, iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek olmak,
  6. Katılımcı bir yönetim anlayışıyla birim personeli ile periyodik toplantı yapmak, birim faaliyetlerini etkileyecek veya ilgilendirecek nitelikteki gelişmeleri ve yayınları takip etmek,
  7. Birimde yürütülen faaliyetlere ilişkin tüm bilgi ve belgelerin doğru, güvenilir kullanışlı ve anlaşılabilir bir şekilde üretilmesini ve güncellenmesini sağlamak,
  8. Personelin görevlerini ve bu görevlere ilişkin yetki ve sorumluluklarını kapsayan görev dağılım çizelgesini onaylamak, birim faaliyetlerinin etkin verimli ve amaca uygun gerçekleşmesi için çalışma planları hazırlamak, çalışmaları izlemek, değerlendirmek ve koordinasyonu sağlamak,
  9. Birim risk koordinatörü sıfatıyla, yürütülen faaliyetler ile ilgili operasyonel riskleri belirlemek, kontrol faaliyetine ilişkin yöntemleri belirlemek, risk analizine dayalı olarak hassas görevleri ve bu görevlere ilişkin prosedürleri belirleyerek personele duyurmak, hata ve usulsüzlüklerin giderilmesine yönelik gerekli önlemleri almak, tespit ettiği veya kendisine bildirilen usulsüzlük ve yolsuzluk bulgularını üst yönetime bildirmek,
  10. Birimine verilmiş görevlerin sonucunu izlemeye yönelik mekanizmalar oluşturmak, haftalık, aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık görev sonuçlarını üst yönetimin belirleyeceği periyotlarda konsolide ederek üst yönetime sunmak,
  11. Birim personelinin yeterliliğini ve performansını geliştirmeye yönelik gerekli önlemleri almak, birim sorumluluğunda bulunan her görev için hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemek, ilgili birime göndermek,
  12. Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek,
  13. Birim arşivini 16/05/1988 tarihli ve 19816 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde standartlara uygun olarak kurmak, arşiv faaliyetlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,
  14. Taşınır malların edinilmesini, muhafazasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlamak,
  15. Biriminde yapılan iş ve işlemlerin, 31/07/2009 tarihli ve 27305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince hazırlanan Kamu Hizmet Envanteri Tablosu ve Hizmet Standartları Tablosuna uygun olarak, zamanında sonuçlandırılmasını sağlamak,
  16. 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile harcama yetkilisine verilmiş görevleri yerine getirmek,
  17. Görev alanına giren iş ve işlemler ile ilgili ihale ve satın alma süreçlerini mevzuatına uygun olarak başlatmak, takip edip sonuçlandırılmasını sağlamak,
  18. Yıllık birim faaliyet raporlarını düzenlemek, iş ve işlemlerinin stratejik amaçlara, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun şekilde gerçekleştirildiğine ilişkin iç kontrol güvence beyanı vermek,
  19. Birimde yürütülen iş ve işlemlerle ilgili olarak Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gereken durumlarda gerekçeli teklif hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak,
  20. Biriminin sunmuş olduğu hizmetlerle ilgili varsa harç, ücret ve tarife önerilerini Mali Hizmetler birimine göndermek; Belediye Meclisi tarafından kabul edilen Belediye Gelirleri Tarifesinin uygulanmasını sağlamak,
  21. Birimin sunduğu gelir getirici faaliyetler, zarar ziyan tazmini ve benzeri alacaklar ile borçlarla ilgili tahakkuk işlemlerini gerçekleştirmek,
  22. Stratejik Plana uygun projelerin hazırlanması ve uygulamaya geçilmesi aşamalarında ilgili paydaşlar ile işbirliği içinde çalışmak; kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarıyla ortak projeler geliştirmek, protokoller yapmak, çalışmalar yürütmek,
  23. Belediyede uygulanan Kalite Yönetim Sistemlerinin gereklerine uymak, güncellenmesi ve geliştirilmesine katkı sağlamak,
  24. Birimindeki faaliyetler ve çalışanlar ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile verilmiş olan görevleri yürütmek,
  25. Birimin görev alanına giren konularda Yenişehir Belediyesinden kurum görüşünün istenmesi durumunda gerekli incelemeleri yapmak ve kurum görüşünü hazırlamak,
  26. Birimin sunduğu hizmetler ile ilgili hizmet alan vatandaşa rehberlik yapmak, doğru bilgiye ulaşmasını sağlamak,
  27. Birimi ile ilgili Coğrafi ve Kent Bilgi Sistemlerine girilmesi gereken bilgilerin ara yüzler vasıtası ile girilmesini, işlenmesini, güncellenmesini sağlamak,
  28. Üstleri tarafından veya mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.

 

(2)İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 5 adet alt birim şeflikten oluşmaktadır. Görevleri ;

 

2-1) İmar Uygulama Alt Birim Şefliği;

a)İmar,Islah , Koruma Amaçlı İmar planları hakkında bilgi vermek ve imar durumu almak isteyen özel ve resmi kurum ve kuruluşlara, özel kişilere istenilen belgeleri hazırlamak.

b)Koruma amaçlı imar planı, uygulama İmar Planı ve Islah planına göre bina yapmak için dilekçe ile başvurulara istenilen belgelerin getirilmesi sonucunda arazide halihazır tespiti yaparak imar adalarının etütlerini yapmak ve belirlenen yapılanma koşullarına göre imar durumu belgesi hazırlamak.

c) Uygulama imar, koruma amaçlı imar, ıslah imar planları hakkında bilgi amaçlı başvurulara sözlü bilgi vermek

d)Uygulama, ıslah ve parselasyon planlarında meydana gelen hata ve çelişkileri ilgili birimlere iletmek ve hataların ortadan kalkmasını sağlamak.

e)İmar adalarının etütlerini yapmak ve yapılanma koşullarını belirlemek.

f)Mahkeme, resmi kurum ile özel kişilerin dilekçe ve yazıları doğrultusunda gerekli yazışmaları yapmak.

g) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince bilgi vermek.

 

2-2) İnşaat Ruhsat Alt Birim Şefliği;

a) Yapı ruhsatı almak üzere yetkili mimar ve mühendislerce hazırlanmış olan ;Mimari proje, peyzaj projesi, akustik rapor, , jeolojik-jeofizik-geoteknik etüt raporları, statik proje, harita TUS dosyası,sıhhi tesisat projesi, ısıtma sistemi projesi, ısı yalıtım projesi, asansör avan projesi,yangın tesisat projesi, elektrik tesisatı projesi gibi projeleri  imar mevzuatı çerçevesinde kontrol etmek eksiklik yoksa projeleri kontrol  etmek.

b) Yapılacak yapının tapu, çap röperli kroki, imar durumu, istikamet krokisi, plankote, proje müellifi , fenni mesul (varsa), şantiye şefi, yapı müteahhit belgeleri ,yapı denetim şirketi evrakları, yapım sözleşmesi

c) Yapı ruhsatı düzenlenmesine esas projelerin kontrolü yapıldıktan sonra gerekli olan harç ve ücretlerin tahsil edilerek projelerin tasdik edilmesi  ve yapı ruhsatının düzenlenip onaylanması.

d)Resmi yapılarda ise İmar Kanunu'nun 26. maddesine istinaden yapı ruhsatlarının düzenlenmesi.

e)Tadilat, isim değişikliği, yenileme, yeniden, kat ilavesi, yapı denetim şirketi değişikliği durumlarında yapı ruhsatı düzenlemek.

f)6306 sayılı yasa kapsamında ve ilgililerinin talebi doğrultusunda Yanan ve Yıkılan Yapı Formu düzenlemek.

g) Kat irtifakı projelerini tasdik etmek.

h) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince bilgi vermek.

i) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne bağlı diğer birimlerle koordineli çalışarak bilgi vermek.

 

2-3) Yapı Denetim Alt Birim Şefliği;

a) Ruhsatlı binaların inşaatı sürecinde 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu ile Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği gereğince yapı denetim kuruluşlarının hizmet bedellerinin (hakediş) tahakkuk ve ödeme işlemlerine esas teşkil eden evrakları kontrol ederek onaylamak.

b) Yapı denetim kuruluşları ile bu kuruluşlarda görev alan denetçi ve kontrol elemanı mimar ve mühendislerin sicil değişikliklerinin sisteme işlenmesi,

c) İmara aykırı yapılaşmayla mücadele kapsamında; ruhsat alınmadan yapıya başlanıp başlanılmadığı veya ruhsatlı yapıların ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yağılmadığının kontrol edilmesi.

d)Yapılaşmayla ilgili ihbar ve şikayetleri dikkate alarak gerekli inceleme ve tespitleri yapmak.

e)Yapılaşmadaki aykırılıkların tespit edilmesi halinde 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 32. ve 42. Maddelerine göre işlem yapmak ve Belediye Encümenine göndermek.

f) Belediye Encümeni'nin yıkım kararı gereğini  Fen İşleri Müdürlüğü'ne bildirmek.

g) Yıkılacak derecede tehlikeli yapıların tespit edilmesi halinde 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 39. maddesi gereğince kolluk kuvveti marifeti ile yapıların boşaltılması, sahiplerince yıktırılması bu mümkün olmaz ise Belediyece yıktırılarak yıkım masraflarının yapı sahiplerinden tahsil edilmesi,

h) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince bilgi vermek.

i) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne bağlı diğer birimlerle koordineli çalışarak bilgi vermek.

 

2-4) Yapı Kullanma İzni Alt Birim Şefliği;

Yapı ruhsatı almış olan binaların tamamlanmasından sonra yapılan incelemede

a)Ruhsat ve eklerine uygun olarak yapıldığının,

b) Kullanılmasında fen ve sağlık bakımından herhangi bir sakınca olmadığının yapı denetim şirketi veya fenni mesuller tarafından belgelenmesi.

c)Yapı denetim kuruluşu ile  SGK ve ilgili vergi dairesi ile ilişiğinin olmadığının tespit edilmesi halinde 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 30. Maddesine göre Yapı Kullanma İzin Belgesi'nin (İskan) tanzim ederek vermek.

d)Asansör , yangın tesisat, ısıtma sistemi, yalıtım proje ve raporlarını  makine mühendisi ile yerinde kontrol edilmesi ve uygunluk belgesinin düzenlenmesi.

e)Müracaatlarda onaylı proje ve eklerine uygun olmayan ya da projesine göre henüz tamamlanmamış binalar için ilgilisine yazı ile cevap vermek.

f)Emlak beyanına esas bilgileri vatandaşa sunmak.

g)Asansörlerin denetlenmesi ve teknik şartnameye uygun olmayan asansörlerin kullanımdan men edilmesi işlemi.

h)Yapı kullanma izni alınmış olan binalar için talep üzerine iş deneyim belgelerinin düzenlenmesi.

ı)Kat mülkiyetine geçiş işlemi müracaatına ilişkin cins değişikliği işlemine esas bağımsız bölümlerin onaylanması işlemi.

i) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince bilgi vermek.

 

2-5) İmar Arşiv Şefliği;

a) İşlem görmüş dosyaların arşivlenmesi.

b) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun gereğince bilgi vermek.

c) Ekspertiz raporları için arşiv hizmetlerinden faydalandırmak.

 

Şefin Görevleri Hakkında Ortak Hükümler

MADDE 11 – (1) Birimlerde görev yapan şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;

a)  Şefliğine verilen görevlerin stratejik plan, performans programı ile yatırım programı doğrultusunda mevzuata, iş akışına ve iç kontrol prosedürlerine uygun olarak yapılmasını sağlamak,

b)  Şefliğinde iç kontrolün işleyişini sağlamak, sahiplenmek ve desteklemek, iç kontrol sisteminin uygulanmasında personele örnek olmak,

c)  Şefliğinde hazırlanan yazı ve dosyaları içerik ve biçim yönünden inceleyerek gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlamak,

ç) Sorumluluğu altındaki faaliyetlerle ilgili; belge ve bilgi akışı, kayıt, rapor ve yazışmaların mevzuata ve kurum içi kurallara uygun olarak düzenlenmesini, saklanmasını ve gerekiyorsa gizliliğini sağlamak,

d) Şefliğinde yürütülen faaliyetlerde Kalite Yönetim Sistemleri gereklerine uymak,

e)  Görev ve sorumluluk alanında yer alan faaliyetlerin gerçekleştirilmesi sürecinde belirlenen uygunsuzlukların tekrarının önlenmesi amacı ile gerekli bildirimlerde bulunmak,

f)  İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile verilen görevleri yürütmek,

g)  Bağlı olduğu şube müdürü ve birim yöneticisi tarafından veya mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.

Müdür ve Şeflerin Sorumlulukları

MADDE 12-(1) Müdürler yaptığı iş ve işlemlerle, ilgili olduğu başkan yardımcısı ve belediye başkanına, şefler ise müdürlerine karşı sorumludur.

 

 

  

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 13 – (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 14 – (1) Bu yönetmelik, Yenişehir Belediye Meclisi tarafından kabulü ve Yenişehir Belediyesi’nin internet sitesinde ilanı ile yürürlüğe girer. 07.10.2011 tarih ve 107 sayılı karar ile kabul edilen yönetmelik mülga olmuştur.

Yürütme

MADDE 15 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Yenişehir Belediye Başkanı yürütür.